Når det kommer til indhold til Facebook har jeg typisk arbejdet med hele processen. Fra idéudvikling af typen af content til tekstskrivning, grafisk produktion, planlægning og til boosts, annoncering og opfølgning på resultater. Herunder eksempler på enkeltopslag samt tematiserede føljeton’er.
Gif’er (klik for at se)
Eksempler på gif’er lavet i Photoshop og som har til formål at tiltrække opmærksomhed, når folk scroller ned over deres feed.
Facebook stories
Typisk et nyhedsbrev omsat til en teaser, designet til at lede en person ind på vores hjemmeside for at blive klogere eller få hjælp til at løse deres problemer.
Enkeltopslag og temaposts
Eksempler på enkeltstående opslag samt fx temaopslag om et enkelt produkt eller som en julekalender.
Til Instagram har jeg primært arbejdet med grafisk produktion og knap så ofte med idéudvikling. Dette skyldes, at vi på min nuværende arbejdsplads ikke arbejder med Instagram i Danmark. Derfor omsætter jeg typisk blot en arbejdsbeskrivelse fra en ansvarlig i et af de andre lande i koncernen til et konkret design.
Youtube
Mit arbejde med videoproduktion har primært været med fokus på idéudvikling samt småopgaver inden for videoredigering. Kosttilskud er et svært emne at kommunikere om i EU, da der er fastsat nogle stramme rammer for, hvad man må og ikke må sige om deres virkning. Derfor har idéudviklingen på videoerne ofte centreret om at skabe et kraftfuldt visuelt udtryk, da medfølgende tekst ofte er lidt tam.
Jeg er med i hele processen fra idéudvikling til kreativt input til den videoansvarlige til endelig upload, implementering og eventuel boost af video. Derfor også meget hjemme i brugen af Youtube.